"https://www.facebook.com/tr?id=1402427716681636&ev=PageView&noscript=1" />

PŁYN DO CHŁODNICY DYNAGEL 2000+

1L – nr. 102011099, 5L – nr. 102015099
Zastosowanie


Butelka wykonana w 50% z tworzywa rHDPE – pochodzącego z recyklingu. W pełni nadaje się do ponownego przetworzenia.

 

Dynagel 2000+ to płyn do chłodnic typu „LONG-LIFE” o wydłużonym działaniu. DO WSZYSTKICH TYPÓW I MAREK SAMOCHODÓW, osobowych i ciężarowych.

Gwarantuje pełną ochronę układu chłodzenia silnika przez 5 lat lub 1 000 000 km*. SPEŁNIA WYMAGANIA NORMY G12 ++, może być stosowany do wszystkich typów układów chłodzących: aluminiowych, żeliwnych lub mieszanych. Oparty na technologii kwasów organicznych (Organic Acid Technology), pomaga utrzymać bardziej efektywną pracę układu chłodzenia. Zabezpiecza elementy układu chłodzenia przed korozją i kawitacją (gwałtowną przemianą fazową z fazy ciekłej w fazę gazową pod wpływem zmniejszenia ciśnienia). Chroni niemetalowe elementy (uszczelki, połączenia, mocowania) przed starzeniem. Nie zawiera azotynów, amin i fosforanów. W 100% mieszalny z innymi płynami chłodniczymi.

* gwarancja 5 lat lub 1.000.000 km obowiązuje przy wyłącznym zalaniu układu chłodzenia oraz uzupełnianiu ewentualnych ubytków płynem DYNAGEL 2000+.

Przebadany w certyfikowanym laboratorium DEKRA.

Nakrętka CRC gwarantuje skuteczne zamknięcie, utrudniające otwarcie opakowania przez dzieci.

LATEM – temperatura wrzenia płynu wynosząca 108°C zapewnia sprawne działanie układu chłodzenia i ochronę silnika przed przegrzaniem nawet w ekstremalnych warunkach.
ZIMĄ – temperatura zamarzania -38°C gwarantuje skuteczną ochronę układu chłodzenia w czasie wysokich mrozów.

Certyfikaty
Wersje produktu
Normy i wymagania

Przekracza lub spełnia normy następujących producentów:
VW, AUDI, SEAT, SKODA (TL 774 G),  MERCEDES BENZ 325.6, FORD (ESE M97B49-A, WSS-M97B44-D &ESD M97 B49-A), OPEL GM (QL130100), RENAULT (41-01-001-D), VOLVO, CHRYSLER (MS 9176), GM (1899 M, US 6277 M), MAN (324 Typ Si-OAT 248 & B&W D 36 5600), JOHN DEERE (H 24 B1 & C1), LEYLAND TRUCKS (LTS 22 AF 10), MACK (014GS 17004), CUMMINS (85T8-2 & 90T8-4), MAN, SCANIA TB145, MTU MTL5048.

Spełnia lub przekracza następujące normy:
ASTM D3306, ASTM D 4985, SAE J 1034, BS 6580 (2010), AFNOR NF R15- 601, CUNA NC 956-16,UNE 26361 – 88, JIS K 2234, NATO S 759.

Sposób użycia

Przed przystąpieniem do wymiany płynu sprawdź zalecenia i uwagi dotyczące obsługi układu chłodzenia zawarte w instrukcji obsługi pojazdu. Sprawdzaj poziom płynu chłodniczego przynajmniej raz w miesiącu lub przed każdą długą podróżą.

  1. Przy zimnym silniku opróżnij i przepłucz układ chłodzenia czystą wodą.
  2. Sprawdź czy wszystkie zaciski przewodów i połączenia są szczelne.
  3. Napełnij układ do odpowiedniego poziomu, zgodnie z zaleceniem producenta pojazdu.
  4. Uruchom silnik na kilka minut i włącz ogrzewanie.
  5. Wyłącz silnik, skontroluj poziom płynu i uzupełnij w razie potrzeby.
  6. Ewentualne ubytki płynu uzupełniaj płynem DYNAGEL 2000+.
FAQ
Jak działa Dynagel2000+®, co dzieje się w układzie chłodzenia?
Przez układ chłodzenia nowoczesnego silnika samochodowego w ciągu minuty przepływa 130 litrów czynnika chłodzącego. Dynagel2000+® zapobiega osadzaniu się kamienia i zwiększa temperaturę wrzenia czynnika chłodzącego do ok. 110 °C, dzięki czemu kamień nie blokuje wąskich przewodów układu chłodzenia samochodu. Dodatkowo płyn zapobiega przegrzaniu się czynnika chłodzącego w lecie, a przy tym bardzo skutecznie - do temperatury -37 °C - działa jako środek zapobiegający zamarzaniu. Jako że czynnik chłodzący styka się z materiałami różnego typu, w przypadku stosowania czynnika chłodzącego o niższym standardzie jego wysoka temperatura robocza i ciśnienie mogą stwarzać idealne warunki dla powstawania rdzy i kawitacji. Dynagel2000+® chroni elementy samochodu takie jak m.in. głowice cylindra, tuleje cylindrów czy pompa wody.
Dlaczego Dynagel2000+® oraz niektóre inne płyny chłodzące są barwione?
Barwa pozwala na łatwe zlokalizowanie wycieku z układu chłodzenia. Niektórzy producenci samochodów określają barwę płynu chłodzącego. Jednak z punktu widzenia własności chemicznych i fizycznych nie można identyfikować płynu chłodzącego tylko na podstawie jego koloru.
Dlaczego należy wymieniać Dynagel2000+®?
Dynagel2000+® należy wymieniać co 5 lat lub po przejechaniu 1 miliona kilometrów (w zależności od tego, która z tych okoliczności zajdzie prędzej). Powodem jest stopniowa degradacja dodatków zawartych w cieczy. Istotnym jest także, by w przypadku naprawy układu chłodzenia układ został dokładnie wyczyszczony, a płyn chłodzący całkowicie wymieniony na nowy. Zapobiega to tworzeniu się kamienia i korozji przez pozostałą w układzie rdzę i cząstki zawieszone.
Czy można usuwać Dynagel2000+®, wylewając go do kanalizacji?
Nie, w żadnym wypadku, ponieważ jest on substancją chemiczną. Zużyty płyn chłodzący należy usuwać w sposób zgodny z przepisami i niezagrażający środowisku.
Czy można stosować koncentrat Dynagel2000+® w postaci nierozcieńczonej?
Nie, w żadnym wypadku. Nierozcieńczony płyn chłodzący może zamarzać zimą i nie posiada zdolności do pochłaniania ciepła wytwarzanego przez silnik samochodowy w lecie. Przed użyciem koncentratu Dynagel2000+® należy go zawsze rozcieńczyć, zgodnie z opisem podanym na naszej firmowej stronie internetowej.
Czy do rozcieńczania koncentratu Dynagel2000+® można stosować zwykła wodę kranową?
Zalecamy stosowanie wody zdemineralizowanej lub destylowanej. W razie konieczności można stosować wodę kranową, jednak o twardości nie wyższej niż 3 mmol/l.
Czy mogę stosować Dynagel2000+ zamiast innych czynników chłodzących oficjalnie dopuszczonych przez producenta samochodu?
W momencie, gdy nowy samochód opuszcza fabrykę, jego układ chłodzenia jest zazwyczaj napełniony płynem chłodzącym spełniającym określone kryteria. W okresie gwarancyjnym płyn chłodzący można wymieniać bez naruszenia gwarancji producenta. Producenci samochodów nie wskazują przy tym określonych płynów chłodzących. Dynagel2000+® całkowicie spełnia wszelkie parametry techniczne oraz normy określone przez wiodących producentów samochodów. Bliższe informacje na ten temat dostępne są na naszej stronie internetowej.
Jak długo można przechowywać Dynagel2000+®?
Dynagel2000+® nie posiada terminu ważności pod warunkiem, że jest on przechowywany w oryginalnym, szczelnym opakowaniu.
Czy Dynagel2000+® można mieszać z płynami chłodzącymi innych marek?
Dynagel2000+® można mieszać z innymi płynami chłodzącymi na bazie glikolu monoetylenowego. Jednak nie zalecamy takiego działania z uwagi na fakt, że każdy płyn chłodzący zawiera różne kombinacje dodatków, a zmieszanie ich ze sobą może pogorszyć ich ogólne działanie, wpływając negatywnie na stopień ochrony.
Czy Dynagel2000+® można wykorzystywać do innych zastosowań niż układy chłodzenia samochodów?
Nie jest to zalecane, ponieważ Dynagel2000+® został opracowany i przebadany pod kątem stosowania w nowoczesnych układach chłodzenia samochodów.
DANE LOGISTYCZNE

1L:
Kod EAN: 5 900 304 008 342
Wymiary produktu: 12 cm x 6 cm x 22,5 cm
Ilość sztuk w kartonie: 12
Wymiary kartonu: 37,5 cm x 25,5 cm x 23,5 cm
Ilość sztuk na palecie: 540

4L:
Kod EAN: 5 900 304 005 112
Wymiary produktu: 20,5 cm x 9 cm x 32 cm
Ilość sztuk w kartonie: 4
Wymiary kartonu: 21 cm x 39 cm x 33 cm
Ilość sztuk na palecie: 120

5L:
Kod EAN: 5 900 304 008 335
Wymiary produktu: 21 cm x 11,5 cm x 33 cm
Ilość sztuk w kartonie: 3
Wymiary kartonu: 40 cm x 22,5 cm x 33,5 cm
Ilość sztuk na palecie: 120

KARTY CHARAKTERYSTYKI