Dynagel 2000+

Nr ref. 1l - 102011099, 5l - 102015099Pojemność: 1l, 5l
Płyny eksploatacyjne / Płyny do chłodnic

Płyn do chłodnic typu „LONG-LIFE” o wydłużonym działaniu.
DO WSZYSTKICH TYPÓW I MAREK SAMOCHODÓW, osobowych i ciężarowych. 

Gwarantuje pełną ochronę układu chłodzenia silnika przez 5 lat lub 1 000 000 km*.

SPEŁNIA WYMAGANIA NORMY G12 ++ . Może być stosowany do wszystkich typów układów chłodzących : aluminiowych, żeliwnych lub mieszanych.

100% mieszalny z innymi płynami chłodniczymi. Oparty na technologii kwasów organicznych (Organic Acid Technology). Całkowicie zabezpiecza układ chłodzenia silnika przed korozją i kawitacją (gwałtowną przemianą fazową z fazy ciekłej w fazę gazową pod wpływem zmniejszenia ciśnienia). Chroni niemetalowe elementy układu (uszczelki, połączenia, mocowania) przed starzeniem. Nie zawiera trujących azotynów, amin i fosforanów - przyjazny dla środowiska.


*gwarancja 5 lat lub 1 000 000 km obowiązuje przy wyłącznym zalaniu układu chłodzenia oraz uzupełnianiu ewentualnych ubytków płynem DYNAGEL 2000+.

LATEM

Temperatura wrzenia płynu 110°C zapewni sprawne działanie układu chłodzenia i ochronę silnika przed przegrzaniem nawet w ekstremalnych warunkach.

ZIMĄ

Temperatura zamarzania -37°C gwarantuje skuteczną ochronę układu chłodzenia w czasie wysokich mrozów..

Normy i wymagania

Przekracza lub spełnia normy następujących producentów: VW, AUDI, SEAT, SKODA (TL 774 G),  MERCEDES BENZ 325.6, FORD (ESE M97B49-A, WSS-M97B44-D &ESD M97 B49-A), OPEL GM (QL130100), RENAULT (41-01-001-D), VOLVO, CHRYSLER (MS 9176), GM (1899 M, US 6277 M), MAN (324 Typ Si-OAT 248 & B&W D 36 5600), JOHN DEERE (H 24 B1 & C1), LEYLAND TRUCKS (LTS 22 AF 10), MACK (014GS 17004), CUMMINS (85T8-2 & 90T8-4), SCANIA TB145, MTU MTL5048.

Spełnia lub przekracza następujące normy: ASTM D3306, ASTM D 4985, SAE J 1034, BS 6580 (2010), AFNOR NF R15- 601, CUNA NC 956-16,UNE 26361 – 88, JIS K 2234, NATO S 759. 

Sposób użycia

Przed przystąpieniem do wymiany płynu sprawdź zalecenia i uwagi dotyczące obsługi układu chłodzenia zawarte w instrukcji obsługi pojazdu.

  1. Przy zimnym silniku opróżnij i przepłucz układ chłodzenia czystą wodą.
  2. Sprawdź czy wszystkie zaciski przewodów i połączenia są szczelne.
  3. Napełnij płynem układ do odpowiedniego poziomu, zgodnie z zaleceniem producenta pojazdu. Zamknij wlot zbiornika.
  4. Uruchom silnik na kilka minut i włącz ogrzewanie.
  5. Wyłącz silnik, skontroluj poziom płynu i uzupełnij w razie potrzeby.
  6. Ubytki płynu w trakcie eksploatacji uzupełnij płynem DYNAGEL 2000. W sytuacji awaryjnej niewielkie ubytki można w okresie letnim uzupełnić wodą destylowaną.

Pamiętaj o kontroli poziomu płynu i stanu układu chłodzenia co najmniej raz w miesiącu i przed każdym dłuższym wyjazdem.



FAQ

Przez układ chłodzenia nowoczesnego silnika samochodowego w ciągu minuty przepływa 130 litrów czynnika chłodzącego. Dynagel2000+® zapobiega osadzaniu się kamienia i zwiększa temperaturę wrzenia czynnika chłodzącego do ok. 110 °C, dzięki czemu kamień nie blokuje wąskich przewodów układu chłodzenia samochodu. Dodatkowo płyn zapobiega przegrzaniu się czynnika chłodzącego w lecie, a przy tym bardzo skutecznie - do temperatury -37 °C - działa jako środek zapobiegający zamarzaniu. Jako że czynnik chłodzący styka się z materiałami różnego typu, w przypadku stosowania czynnika chłodzącego o niższym standardzie jego wysoka temperatura robocza i ciśnienie mogą stwarzać idealne warunki dla powstawania rdzy i kawitacji. Dynagel2000+® chroni elementy samochodu takie jak m.in. głowice cylindra, tuleje cylindrów czy pompa wody.
Barwa pozwala na łatwe zlokalizowanie wycieku z układu chłodzenia. Niektórzy producenci samochodów określają barwę płynu chłodzącego. Jednak z punktu widzenia własności chemicznych i fizycznych nie można identyfikować płynu chłodzącego tylko na podstawie jego koloru.
Dynagel2000+® należy wymieniać co 5 lat lub po przejechaniu 1 miliona kilometrów (w zależności od tego, która z tych okoliczności zajdzie prędzej). Powodem jest stopniowa degradacja dodatków zawartych w cieczy. Istotnym jest także, by w przypadku naprawy układu chłodzenia układ został dokładnie wyczyszczony, a płyn chłodzący całkowicie wymieniony na nowy. Zapobiega to tworzeniu się kamienia i korozji przez pozostałą w układzie rdzę i cząstki zawieszone.
Nie, w żadnym wypadku, ponieważ jest on substancją chemiczną. Zużyty płyn chłodzący należy usuwać w sposób zgodny z przepisami i niezagrażający środowisku.
Nie, w żadnym wypadku. Nierozcieńczony płyn chłodzący może zamarzać zimą i nie posiada zdolności do pochłaniania ciepła wytwarzanego przez silnik samochodowy w lecie. Przed użyciem koncentratu Dynagel2000+® należy go zawsze rozcieńczyć, zgodnie z opisem podanym na naszej firmowej stronie internetowej.
Zalecamy stosowanie wody zdemineralizowanej lub destylowanej. W razie konieczności można stosować wodę kranową, jednak o twardości nie wyższej niż 3 mmol/l.
W momencie, gdy nowy samochód opuszcza fabrykę, jego układ chłodzenia jest zazwyczaj napełniony płynem chłodzącym spełniającym określone kryteria. W okresie gwarancyjnym płyn chłodzący można wymieniać bez naruszenia gwarancji producenta. Producenci samochodów nie wskazują przy tym określonych płynów chłodzących. Dynagel2000+® całkowicie spełnia wszelkie parametry techniczne oraz normy określone przez wiodących producentów samochodów. Bliższe informacje na ten temat dostępne są na naszej stronie internetowej.
Dynagel2000+® nie posiada terminu ważności pod warunkiem, że jest on przechowywany w oryginalnym, szczelnym opakowaniu.
Dynagel2000+® można mieszać z innymi płynami chłodzącymi na bazie glikolu monoetylenowego. Jednak nie zalecamy takiego działania z uwagi na fakt, że każdy płyn chłodzący zawiera różne kombinacje dodatków, a zmieszanie ich ze sobą może pogorszyć ich ogólne działanie, wpływając negatywnie na stopień ochrony.
Nie jest to zalecane, ponieważ Dynagel2000+® został opracowany i przebadany pod kątem stosowania w nowoczesnych układach chłodzenia samochodów.

Zobacz także